14 december 2011

Pepparkaksbak

Idag blev det pepparkaksbak. Inte för att jag är särskilt förtjust i pepparkakor, utan mer för doften som sprider sig i huset när man gräddar dem. Fuskade dessutom för första gången på mången år med att köpa färdig pepparkaksdeg.
Det blir så när inte Lilla E är hemma och gör pepparkakshus och och vackert dekorerade pepparkakor.

Jag har också städat lite i min garderob och upptäckte att nåt märkligt har hänt. Kläder som brukar ligga ett tag har ju en benägenhet att krympa, men nu var det tvärtom. Allt jag tog fram hade töjts ut och passade inte mej alls! Kläder som jag gillar såg ut att tillhöra en annan person.
Nåja, inte för att överdriva, men sju kilo är ändå sju kilo (lika mycket som både Rio och Meimei väger tillsammans) och tydligen märker jag det på kläderna i alla fall.
Det måste bero på de ihärdiga promenader jag utsätter både mej och vovvarna för i ur och skur.

Nej, jag bantar inte. Sånt har jag lagt av med för många år sen, för det är just då som jag inte går ner i vikt. Choklad är fortfarande mitt huvudsakliga intag men eftersom jag hänger på Herr B:s nyttigare mat kanske det också påverkar.

Nu ska jag plocka fram mina julnallar!

2 kommentarer:

Victoria sa...

Good for you! Dags att komma hit och köpa nytt alltså!

Leila sa...

Jag hallucinerar om zoo-marknaden!^^