30 december 2011

Lite av varje

Vi har varit och trängts på mellandagsrean. Affärerna plockar fram grejer, skor och kläder som varit osäljbara, men har nu en strykande åtgång. Folk trängs, river och sliter i allt och i en del affärer ser det ut som kaos. Kläder ligger huller om buller, provhytterna är belamrade med kvarlämnade plagg och personalen har gått på lunch.

Lilla E gick in på bokhandeln och jag begav mig ut för att köpa ett par jeans. Ett par som inte ser ut som leggings, för i så fall kan man ju köpa leggings, eller hur?
Nej. jag vill ha ett par raka jeans med hög midja, hur svårt kan det vara att hitta ett par såna? JÄTTESVÅRT!
Men nu gav jag inte upp, och till slut gick jag in i en affär där jag inte ens trodde att de sålde jeans, och se där! Äntligen ett par jeans i min smak. Något smala men helt okej, men var det någon som trodde de fanns med på rean? Icke! Kostade som en bit av resan till Zoo-marknaden men jag fick åtminstone prova dem till skillnad mot på Zoo-marknaden.

När Lilla E och jag strålade samman visade hon glatt upp sina inköp på bokhandeln. Jag fick nästan svindel när hon visade upp ovanstående bok! Finns det inget som är heligt längre?
Hur i hel***e kan något förlag vara så osmaklig att ge ut och därmed förstöra ett av världens bästa litterära verk?
Visstja, det säljer ju, och vad gör man inte för pengar? Det är ju zombie-tider nu och då bara måste man haka på!
Nä, nu återupptar jag mitt skrivande så det blir nån ordning igen!

Ljuset har vänt, håll ut, snart är det över!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med! Stolthet o fördom är enligr både mig o louvisa bästa boken som finns! We love Jane Austin:-) kram eve e i nyköping