01 oktober 2012

Det är i motvind en drake lyfter.

                                           Här är affischen som Lilla E vann med!

Nejdå, jag har inte glömt bort att skriva mina betraktelser, men periodvis händer det ju inte något att skriva hem om, som det heter.

Den gångna helgen har dock Herr B och jag varit i Göteborg. Vovvarna fick bli Sunne-hundar från torsdag till söndag och rå om sin Matte rejält. Jag vet att dom giller´t.
Fredag morgon tog vi alltså sikte mot västkusten. Vid lunchtid kom vi fram och åkte direkt till brobyggartävlingen på Chalmers. Där pågick för fullt byggandet av broarna som deltog i den årliga tävlingen.
Herr B som är en av huvudsponsorerna, tog lite bilder av de fantasifullt konstruerade broarna.
Vi lunchade på det nya Post-hotellet och kom överens om att det inte var något att rekommendera. Köttbullarna på IKEA är kanske inte godare, men mer tuggvänliga. Nuff said.

När vi checkat in på vårt hotell tog jag en liten vila medan Herr B återvände till Chalmers för jurybedömning och prisutdelning till vinnande bro.


Photo: Årets vinnare
Glada vinnare!         






                               
 När han återvände för att byta om till banketten hade jag sovit gott ett par timmar och kände mig pigg och förväntansfull inför kvällen. Jag hade bokat bord i baren eftersom jag av erfarenhet visste att det blir knökfull efter sex. Strax efter att Herr B givit sig av igen, ringde min telefon och Freezer meddelade att han var på plats. Vi hann knappt kramas färdigt förrän Lilla M och hennes G också infann sig.
När vi fått vårt bord beställde vi in mat och dryck och kvällen kunde börja. Vi hade en massa att prata om och tiden flög iväg, för rätt som det var, kom Herr B och anslöt sig till oss. Det blev mer öl och surr förstås!

När vi till slut bröt upp var vi inte alls så suddiga som bilden visar!

På lördag morgon var det då dags för Bokmässan. Vi tog en promenad till mässhallen och det verkade som om alla andra också tänkt samma sak. Det var en total folkvandring dit och köerna ringlade sig som långa ormar vid ingångarna. Det gick trots allt ganska fort att komma in i myllret. Om man hade haft planer på att lyssna eller se någon/något, var det bara att glömma det. Vi krånglade oss i alla fall fram till Värmlandsmontern där vi träffade vår gode vän Herr M. Där fanns också konstnären Johannes Wessmark vars bok vi köpte till Lilla E som ett inspirationsmaterial.
Innan syret helt tog slut hann jag inhandla ett rejält parti pocketböcker av skilda slag. Den jag blev mest nyfiken på att läsa var "Min pappa är snäll och min mamma är utlänning", av Emmy Abrahamson. (Jag har läst den nu, och den rekommenderas varmt!)
Vid lunchtid hade vi fått nog och promenerade till Nordstan för att få oss lite mat.
 Jag är som vanligt ute efter en duffel, men den ska vara precis en sån jag köpte på Stockmanns i Helsingfors för ca 22 år sen, och trots att vi var ut och in i en massa affärer, fanns det ingen som ens liknade den. Det är nog inte inne med dufflar just nu, trodde Herr B som ville vila benen med kaffe och konjak på en trevlig uteservering. Där blev vi sittande och studerade folkvimlet tills jag fick syn på en man som rastade en papillon som var ursöt. Då fick jag lite hemlängtan.
Vi återvände till hotellet med ömma fötter för att vila en stund innan vi skulle till Trädgår´n på middag och konsert med Janne Schaffer tillsammans med herr M och hans kollegor från en välkänd tidning.
Kvällen blev trevlig med god mat och dryck. Föreställningen med Schaffer kryddades med sång av Johan Boding som vi sett i Queen-föreställningarna. Schaffer själv är imponerande skicklig både med gitarren och mellansnacket som var både roligt och lite lagom självutlämnande.

Efter en sån dag och kväll somnade Herr B och jag gott och efter frukost på söndag förmiddag for vi norrut igen i riktning mot Sunne. Att vovvarna och jag saknat varandra var inget att ta fel på. Efter första glädjehälsningen har Rio limmat på mig som om hon inte riktigt litar på att jag inte ska lämna henne igen. Meimei är mer cool och tycker kanske att utflykten till Sunne var roligare än att gå här hemma och skrota.

Nu är det i alla fall måndag och det har regnat till och från. Jag har läst och vårdat mina fortfarande ömmande fötter. Herr B har åkt till Stockholm och därmed är ordningen återställd.

1 kommentar:

Christian sa...

Tack för initierad rapport från västkusten. Nu får du vila upp dig lite medan Larsa kör på i vanliga gängor i stockholm.