19 september 2012

Dagsutflykt

 Igår for vovvarna och jag iväg tidigt för att besöka alla mina systrar. På väg mot Degerfors vräkte regnet ner och vindrutetorkarna hade fullt sjå att hålla rutan ren. Det var en sjö av vatten på vägbanan och tanken på vattenplaning flimrade förbi.
Men fram kom vi fast det tog lite längre tid än vanligt. Syster M visste att jag skulle komma, men för moster T blev det en överraskning. Efter att ha kollat att mördarkatten var inlåst, släppte jag ut mina vovvar på en liten pinktur. Sen fick de snällt sitta i bilen för jag ville inte ha fler uppträden med katter. Moster T har ju också en, men fast den alltid håller sig undan så kan man inte veta med Meimei.
Efter fika och prat om dittan och datten, bröt M och jag upp för att åka vidare på besök hos syster S.
När vi kom fram sken solen och på bilden ovan syns hennes uterum med prunkande växter.
Syster M hade bestämt att hon skulle komma men att jag var med blev återigen en kul överraskning.
Vi gjorde en besiktning av syster S:s nya husbil som var liten men jättefin. Hon hade sytt nya överdrag till dynorna och kuddar i samma färg. Så snyggt!
Vi blev bjudna på kaffe med köttbullsmackor som smakade jättebra!
Sen klippte M henne i en kort läcker frisyr som gjorde henne minst tio år yngre! Vi har det allt bra som har en egen frisör att tillgå under trevliga former och som kommer hem med hela sin salong.
Klockan hann bli halv sex innan jag satte mig i bilen för hemfärd efter en livad dag.


 Idag har det varit en typisk höstdag. Vi gick ut på en helt ny runda utmed älvkanten där Sota och jag ofta gick. Vi fick en rejäl regnskur på oss, men som tur var hade jag förberett mig för en sån eventualitet och hade regnjacka på mig. När vi kom ut ur skogen sken solen igen och jag var bara tvungen att ta en bild på den fina rönnen som nästan viker sig av tyngden av bär. Medan jag fotograferade satt vovvarna fint och väntade.

I eftermiddag har jag varit på besök hos Carmen. Nu måste jag bara få henne att börja stryka skjortor för de börjar tryta i Herr B:s hyllor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Carmen. I like

Victoria sa...

Inga bilder på systrarna?

Leila sa...

Nä, skulle ha tagit en på den nyklippta systern, men tänkte inte på det!

Anonym sa...

JAG HAR VARIT PÅ 70ÅRS KALAS,HOS
MARGARETA ALLA UNGDOMSVÄNER VAR DÄR
DEN ENA GRÅARE ÄN DEN ANDRA.HUSBILEN
FUNKADE BRA ,MEN JAG FICK KÖRA HELLA
VÄGEN .LUDDE VAR GLAD NÄR HAN FICK
SÅVA 2NÄTTER I HUSBILEN.S