07 juli 2010

7 juli

Idag är det ett perfekt sommarväder som borde tilltala alla smaker. Potthett i solen och svalt i skuggan.
Vi har börjat ta våra morgonpromenader allt tidigare för att inte drabbas av värmen. Att gå ut klockan kvart i åtta är riktigt skönt, tyst och fridfullt. Idag hade tyvärr en mängd hundägare kommit på samma idé, så mötena blev många. Rio struntar fullkomligt i en del hundar, medans hon prompt ska hälsa på andra och skälla på några. Men det är väl signaler som inte jag kan se mellan hundarna.

Igår tappade jag en stor plomb, men som tur är har jag inte ont. Min tandläkare är naturligtvis på semester så jag provade med folktandvården här i F-haga, men se det var inte bara att få komma. Det var sååå fullt just nu, men "om vi får något återbud så ringer vi". Inte undra på att man väljer privattandläkare...

Vad gäller Lilla E så tror jag att hon har återhämtat sig från sin Borlängeresa. Sovit har hon i alla fall gjort med råge. Nu jobbar hon igen och börjar så smått att ställa in sig på höstens bravader. Det är mycket att fundera över med boende och allt annat.

Herr B:s resa till Gotland blev lite sabbat på grund av att NYA bilen pajade igår och fick bogseras till verkstad. Han är dock cool med det, för det finns ju hyrbilar även på öar...
Hoppas bara att han får bilen fixad så den kommer med hem igen när han återvänder till fastlandet i morgon kväll.

Nu ska jag snacka med Carmen en stund...

2 kommentarer:

Christian sa...

Var det en Volvo ni hade? Jag har bara dåliga erfarenheter av detta bilmärke.

Anonym sa...

Heja mamma! Snart kommer vi och vi längtar ihjäl oss snart!/Vicky