26 juli 2010

Regnpyssel

Nu har det regnat mer eller mindre i flera dagar. Inget tråkigt vattnande av rabatter har behövts, men å andra sidan ser inte rabatterna ut som jag skulle önska heller. Allt hänger och ogräset frodas. Den trevliga tiden är förbi och nu är det bara en transportsträcka till de första höstlöven.
Herr B köpte de sista jordgubbarna som nu börjar bli övermogna och jag tog tag i det utlovade koket av rabarber/jordgubbsmarmelad. En stänk av lavendel i koket gjorde smaken pikant, inte alls tokigt! Ska bli kul att höra vad min marmeladexpert tycker när hon landar in ikväll efter en utflykt till Kalix.
Lilla E och jag har varit på väg ut i blåbärsskogen i flera dagar, men regnet har satt stopp för dom planerna. Får se om det blir av idag eftersom "dom" har lovat uppehåll efter lunch.
Igår kväll såg vi på TV där Jaime Oliver gjorde ett roligt program om svensk mat och om svenskarna. Han bakade nån sorts fikabröd med blåbär som, när det var färdigt, såg alldeles supergott ut. Men hans uttryck "slaktavfall"hade en poäng när man såg hans geggande innan det var klart. När jag får tag på blåbär ska jag verkligen prova hans recept som han kallade Sexy Buns.

Toodlz!

1 kommentar:

Christian sa...

Vill pröva de där sexiga bullarna du pratar om...