08 juli 2010

Fail!

Den där fantastiska LCHF-dieten förde med sig en del oönskade effekter. Eftersom man inte ska äta något med mjöl i, så skulle jag alltså inte få utöva ett av mina favoritsysslor, nämligen att baka.
Och det går ju inte i längden. Jag blir ju totalt frustrerad eftersom bakning är ett symtom på harmoni. Så nu har jag gjort nya surdegsgrunder och igår bakade jag bananmuffins av lite övermogna bananer.
Idag gjorde Lilla E ovanstående kladdkakemuffins som dekorerades med grädde och smultron, en höjdare naturligtvis!

Man ska nog inte krångla till livet i onödan...

2 kommentarer:

Christian sa...

Du får baka en Schwarzwaldtårta. Det är inget mjöl i den men massor med grädde och maräng! Jag blev inspirerad av din namne på TV, Leilas bakdel eller vad det heter...

Leila sa...

YaY! Ägg och nötter, vilken combo, bara nyttigheter! ;P