18 februari 2013

Bakdags igen!

Nån gång under helgen såg jag ett morgonprogram på teve där det gjordes toscamazariner som såg jättegoda ut och ivrigt påhejad av Herr B, beslöt jag mig för att baka dem för att kolla om de var så goda som det såg ut där på teven.
Allt är ju dessutom så himla enkelt att göra enligt dem som står där och har gjort en massa förberedelser som man inte ser, och om det skulle misslyckas på något sätt har de perfekta exempel att visa upp som är gjorda tidigare.
Men nu skulle här bakas såna och vi for till Bergvik för att handla ingredienser och framför allt, runda mazarinformar i lämplig storlek. Det fanns såklart inga såna så jag beslöt att ta det som fanns hemma. Det blev små pajformar i aluminium, som efter mycket letande skulle funka bäst. Man kan ju dela på kakan både i två och fyra delar om man anser att en liten bit får räcka.
Får se hur Herr B vill göra när han kommer hem i eftermiddag på fika...

Annars har helgen varit lugn och skön. Vi blev spontaninbjudna på gulasch igår av vännerna i Hynboholm och det är alltid lika trevligt att avslappnat sitta och äta och språka med dem.
På kvällen såg vi en lite skruvad komedi som hette "Två Dagar I New York", lite galet småkul och helt klart sevärd.

Jag var ute nyss för att ta en bild av det ihärdiga snöfallet som är regnblandat, men tydligen så fastnade inte en enda flinga på kortet. Vovvarna och jag var ute på en kort promenad och var ganska blöta när vi kom hem så nu ska vi mysa under en filt med en bok.

Håll ut, snart är det dags att sätta frön!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mazarinerna var skitgoda och jag var så förnuftig och delade dem i fyra delar