09 februari 2013

Bröllopsdag och spa!

Idag firar Herr B och jag vår tjugofjärde bröllopsdag! Då är det alltså exakt tjugofem år sen vi träffades för första gången och gissa hur fort tiden har gått?
Vi hade en ljuvlig lunch med champagne och räkbakelser och jag fick som alltid små perfekta presenter. Vi pratade om hur fort tiden gått men också hur mycket som hänt under årens lopp.

Herr B for iväg till gymmet tidigt i morse medan vovvarna och jag fortfarande sov. Jag vaknade av att en hund hade tryckt upp sig mot mitt ansikte och då kände jag att det var dags att ta de små till badinrättningen.
Medan de väntade på att jag skulle ta fram handdukar och annat som hör till tog de plats i Herr B:s fåtölj.

Först blev det lite kloklippning och jag lyckades faktiskt att knipsa några stycken på vardera vovven innan det blev för jobbigt.
Sen åkte först Meimei i diskhon där hon blev schampoonerad och fick ett lukta-gott-balsam i pälsen. Efter det bar jag henne till badrummet för föning. Det är så himla behändigt med dessa små hundar då man kan ställa dem var man vill. Jag ställde Meimei på bänken vid handfatet och där stod hon utan problem medan jag fick henne torr med hårblåsen.
Sen var det Rios tur att gå genom hela proceduren och jag måste berömma dem bägge två för att de tålmodigt finner sig i allt. Men det är klart, medan jag torkar dem får de på köpet en massa mysig massage vilket jag vet att de gillar.

Igår hade jag en liten bakdag. Det blev knäckflarn den här gången.

De sattes ihop två och två med smörkräm emellan. Gammeldagsigt så det förslår och ack, så gott!
Sen blev det förstås en tårta också för att fira den här dagen då också svägerskan firar sin sjuttioårs-dag! Grattis Lena!

 Och naturligtvis ett grattis till svågern som är ett halvår äldre än jag idag!



Ikväll är det Mello igen och det glada gänget från förra lördagen kommer hit för att äta, dricka och tycka!


 

1 kommentar:

Victoria sa...

WTF! Sjuttio år!!! Tiden går så fort!!
Grattis till hela F-haga!