06 februari 2013

Samla stunder, inte saker!

Snön har fallit i två dagar och allt är vitt igen. Nu har solen gått upp och det är fantastiskt vackert ute med den blå himlen och den gnistrande snön.
Grannarna och jag har varit ute och skottat men konstaterat att det inte är nån större idé så länge det snöar. men nu är det väl slutsnöat för den här gången hoppas jag.
Herr B har återigen lyckats pricka in sin bortavaro så att hustrun får sig lite motion med snöskottning.

Helgen som gått har varit väldigt trivsam. Lilla E kom hem i fredags och allt kändes som vanligt igen.

Vi trängde ner oss i soffhörnet under en filt med vovvarna och såg den fantastiska filmen "Berättelsen om Pi".
Det var en riktig filmupplevelse och jag säger bara "Richard Parker"!

På lördag kväll for vi till Hynboholm på lite firande med god mat och champagne. Lilla E var med oss men efter Melodifestivalen åkte hon till stan för att dansa lindy hop på Båten med vänner hon nu inte sett på ett bra tag.
Låtarna på Mello var inte så dåliga som det skrivits i tidningarna, men den som stod ut mest var den söta visual key-artisten Yohio. Hans låt var väl kanske inte den bästa man hört, men som helhet var hans show i särklass bäst. Kul dessutom att visual key äntligen kommit till svenskarnas kännedom då Lilla E sen mer än tio år tillbaka har varit ett fan av genren vilket har medfört att hela vår klan numera känner sig obesvärad med killar som ser ut som söta skolflickor.
Igår hörde jag en intervju på radion med Yohio och han verkar vara en ung man som vet vad han håller på med. För att vara 17 år verkar han både mogen och sansad. Jag önskar honom lycka till och OM jag skulle rösta på nån låt i finalen så blir det på hans!

I helgen har vi också sett "Julie och Julia" igen. Jag blev återigen så himla inspirerad av fenomenet matlagning så igår googlade jag fram Julia Childs recept på boeuf bourguignon och åkte till ICA för att inhandla ingredienser.
Efter en timmes kokning av köttet började det dofta precis så ljuvligt som jag kan tänka mig att det ska göra. När grytan vid niotiden på kvällen var klar, smakade den himmelskt gott! Den var inte alls svår att göra, bara lite tidskrävande.
Nu ska den stå och mogna tills i morgon då jag ska bjuda Herr B på den. Kanhända att det blir apfelstrudel till dessert om det hoppar till, som man säger här i Värmland. Men tanken hägrar i alla fall.

En liten bild på Meimei måste få vara med idag. Hon hade krånglat sig in under pallen i köket eftersom jag tog fram dammsugaren. Jag var tvungen att vänta tills hon kom därifrån och springa upp till min garderob innan jag satte igång den. Stackars liten, undrar när hon vänjer sig?



Inga kommentarer: