19 februari 2013

Kakor och udda present!

Idag har det varit en aktiv dag vill jag lova. Tvättat, städat tvättstugan, strukit skjortor och bakat knäckflarn med Limoncellikräm, och det bara på förmiddagen! Innan lunch hann jag också ta en 45-minuters promenad med vovvarna så gissa om jag har varit uppe sen tidigt.

Min prinsessa i Peking fyller år idag. Jag ringde henne för att gratulera och prata lite uppdateringar, men linan var urusel så det blev inte mycket sagt. Jag hann inte ens börja på födelsedagsberättelsen som jag plågar mina barn med på deras födelsedagar.
Nu är det ju inte bara hon som fyller år idag, utan också mitt vackra barnbarn Viola som blir nitton år.

Även hon en riktig prinsessa med isblå ögon och gyllene hår. Nu är hon ju inte heller längre något barn fast jag försöker hålla dem kvar där in i det sista.
Vart tog ni vägen alla skrattande, stojande ungar?

Hursomhelst så har bakstycket på en av mina kökslådor lossnat och det har irriterat mig ett bra tag så när Herr B kom hem från jobbet och fått sitt fika, åkte vi till bygghandeln i Deje för att köpa trälim. Nu skulle lådan fixas!
Väl där var det mycket roliga saker att titta på och jag fastnade vid skruvdragarna. Jag har alltid velat kunna ta tag i en skruvdragare och skruva lite där det har behövts, om inte annat så för att dra i en skruv i väggen och hänga nån tavla. Men för det första är Herr B:s skruvdragare av byggarmodell, det vill säga, de väger bly, så jag orkar inte hålla upp en sån. För det andra, verkar det lite läskigt att överhuvudtaget använda en sån maskin. Nåväl, i affären fanns en liten behändig skruvdragare som jag nog skulle kunna hålla i.

Herr B köpte alltså den för att jag nu ska kunna hänga tavlor och skruva brädor om jag skulle vilja det. Han ska ge mig en kurs i hur den funkar och det ser jag verkligen fram emot! När jag behärskar en skruvdragare finns det knappt något jag inte kan, förutom att simma, men man kan ju inte vara helt perfekt.

Till middag ikväll blir det rostade grönsaker och kalvschnitzel med något gott rött till.
Vi firar födelsedagarna på vårt lilla sätt!


1 kommentar:

Victoria sa...

Grattis till dina sessor! Gud så söt hon är! Vilken bild!