30 december 2008

Filmer vi sett hittills


Det är kallt. Så fort man sticker ut näsan utanför dörren hugger kölden efter en som en hungrig kobra.
Visst är det vitt överallt, men det är bara kraftig rimfrost som har belägrat Forshaga. Jag vägrar att gå ut under såna förhållanden. Istället är det mycket mer tillfredsställande att krypa ner i soffan under en filt med en chokladkartong inom räckhåll och titta på mina julklappsfilmer.

Vi har plöjt Wall-E som inte var den höjdare som jag trott, men fullt sevärd i alla fall. 2 Plopp för den.
Made of Honor var rätt gullig fast 'MacDreamy' ska hålla sej på sjukhuset i Grey's Anatomy istället för att leka oemotståndlig på annat håll. 3 Plopp får filmen.
Bäst har min finska krigsfilm Vägen till Raukjärvi (Ambush) varit hittills. Bra skådisar och trovärdig handling ger 5 Plopp lätt.
The Dutchess var mycket bra och för att Keira Knightley gjorde en förvånansvärt bra insats och för kostymerna får filmen 5 Plopp.
Beijing Bicycle var bara skitbra! Man led med den stackars otursförföljda killen så det gjorde ont. 5 Plopp och en Dumleklubba för den!

Nu blir det Okänd Soldat från 1985 härnäst.

1 kommentar:

Victoria sa...

Håller med om allt du skrivit förutom krigsfilmen dårå som jag inte sett...Fast Wall.E är bättre än vad du skrev. Ditt barnbarn är en rackare på att imitera den lille roboten.