14 december 2008

Kyrkan framifrån.

Fönstren av gelatinblad syns här!

Efter att ha gått omkring på Bergvik alltför länge i fel kängor, började min onda tå att leva rövare igen. För att inte tala om att jag sträckte ryggen när jag snörade på mej dem.
Men efter att ha legat stilla i soffan och glott på hockeyn och efter det fastnat med den i mitt tycke, bästa Harry Potter-filmen Hemligheternas Kammare, kändes ryggen mycket bättre.

Idag hade vi sovmorgon och när jag gick upp vid 9-tiden visade temperaturen +0.6. lite blidväder alltså, men eftersom det är mulet hoppas jag på mer snö.
Efter dusch och Eva Fröling har det varit ett flertal 'julsamtal' med Kina. Vicky och CK tycks röja runt i Bejjan med en del beslutsångest, men så är det ju här också trots att utbudet här inte ens kan jämföras med deras.
Tack o lov att man kan sitta i lugn och ro och handla framför datorn, det passar mej alldeles utmärkt!
E har ringt och bett att få kassan påfylld, vad månde hon ha hittat!?

Larsa har åkt till stan för att köpa en fin gran. Den ska ha tjocka barr och vara tät och fin, hoppas det finns såna kvar vid IKEA...
Ikväll ska vi gå på bio och se den nya Bond-filmen innan vi hämtar upp E från bussen.



1 kommentar:

Victoria sa...

Bond var såå bra. Jag gillar nye Bond mer o mer. Han svamlar inte utan kör rakt på bara. Helt min stil! Mer såna män!!! Hoppas ni är friska/starka/smärtfria nog för att ha julbesök för snart KOMMER VI!!!!! Vila upp er ordentligt. Snygg pepparkaka f ö.