12 december 2008


Undrar just om det blir nån glögg den här helgen?



Så var då kyrkobyggnaden klar!
Skit att jag inte kan med att plocka bilder ur kameran för då hade ni fått se den. Men bilder kommer nog upp på Larsas blogg så fort han får tid.

Man kan nog lugnt säga att det tog två hela arbetsdagar att förfärdiga skapelsen, men trots brända fingrar av sockerlimmet, tyckte Elisabeth att det var värt det!
Jag tycker att det är synd att den ska ställas ut till en massa otacksamma ungars beskådande istället för att ha den här hemma som den finaste juldekorationen av alla.

Just nu bärs den väl in i NVES-rummet och jag hoppas att resan dit har gått bra och att ingen har halkat eller tappat greppet om det stora spegelglaset som kyrkan står på.

Efter skolan åker då E och hennes kompisar Malin och Josefine på den årliga bussresan till Stockholm där de ska köpa julklappar, försöka ta sej in i Globen på Idol-finalen och titta på NKs julskyltning, inte nödvändigtvis i den ordningen...
De kommer hem på söndag kväll vilket innebär att Larsa och jag blir barnlediga i helgen. Vad SKA vi hitta på för bus då måntro...?

Jag överväger starkt att göra en Eva Fröling!

Inga kommentarer: