09 december 2008

Hyacintdoft och julkort


Man ska inte förbanna mörkret, utan istället tända ett ljus, sa en snusförnuftig person för länge sen.
Jag har tänt ljus både högt och lågt, men min hypofys säger i alla fall att det är mörkt, så det så!
Och när det är mörkt är Leila trött, alltså inte fysiskt utan mer: jag vill sova.

Jag gjorde ett av dom där fåniga quizzen på Facebook som gick ut på att få reda på vilket slags djur jag är. Jag är en björn! Det köper jag till 100%, eftersom dom sover hela vintern, men innan dess äter de sej feta och goa.. Dom gillar sina ungar och lappar till dom som stör dem, jag är nog en björn. :D Dessutom gillar jag att kramas med min Nallebjörn....

Igår var det lite av julstuga här i huset. Hyacinten i köket har slagit ut och sprider juldoft. Jag gjorde en sats chokladkola, i huvudsak tillägnad CK, men får nog göra en till eftersom en hel del försvann innan de blev inslagna.
E hade med sej söta Malin hem efter skolan och de hade varit på Panduro och shoppat loss på material till julkort. De satt uppe halva natten och förfärdigade de mest bedårande julkort man kan tänka sej! Hoppas mottagarna uppskatter dem vederbörligen.

Idag har jag hittat till Bellas blogg, det var kul att få veta att vi har ytterligare en 'pysslare' i släkten!

Nu ska jag baka!

1 kommentar:

Christian sa...

Kola! Nu blev jag glad och längtar till leldigheten.