06 september 2010

I'm back!

Rio och Lisa kommer jättebra överens!

Nu har jag äntligen tagit tag i att överföra bilder från kameran så att jag kan börja blogga igen.
Det var mest att jag inte fick ner kabeln från arbetsrummet, men till sist bar Lilla E ner den för att nåt skulle hända.
Idag tyckte jag då att nu, men det var inte lika enkelt som med den gamla datorn, så Herr B fick hjälpa till.Här en bild av det som inspirerat mej mest på senare tid.
Syster S kom på besök och hade mamsell Bella med sig som presenterade denna fantastiska box med delikat innehåll i form av små blåbärspajer!
Någon dag senare tog Lilla E och jag GPSen och rattade iväg på returvisit och hade en jättetrevlig dag med nya inspirerande idéer.

Annars har den senaste tiden gått åt till Lilla E:s flytt till Sunne, och nu är den fullbordad.
Igår transporterade vi henne och det sista som skulle flyttas till den trevliga lägenheten som Josefin och hon ska besitta de närmaste tre åren. Och idag var första skoldagen.
Än har inte saknaden varit särskilt påtaglig, hon har ju varit borta förr i flera dagar, men om Rio skulle sakna Matte alltför mycket, får vi väl ta en tur till Sunne, speciellt då klorna ska klippas.

Jag skulle ha varit till tandläkaren idag, men hon var sjuk så jag fick en ny tid på onsdag. Trist, för jag skulle till Blomsterlandet innan de fina tårtfaten tar slut.

Inga kommentarer: