30 september 2010

Nu är det höst!





Nu känns det verkligen att hösten tågar in. Dimman låg tät kvart i åtta i morse när Rio och jag gick ut. Det doftade våt jord och blöta löv. På bron var det halt.
När vi kom till Maggan började solen tränga sig fram mellan dimsjoken och det blev en strålande förmiddag.

Hemma igen gjorde jag plommonmarmelad med en stänk av kanel som är min favvokrydda. Jag tror det blev väldigt gott. Har inte smakat än, men doften är ljuvlig!

Veckan som gått har varit riktigt rolig. Herr B och jag tog Johansson med oss till Göteborg där hon och jag fick lite kvalitetstid. Vi gick i affärer, fikade ute i ett underbart väder och hängde i baren hela kvällen medan vi väntade på Herr B som var på Chalmers på brobyggaräventyr.


På lördagen trängdes vi på bokmässan. Vi hade bestämt med Ernst att luncha med honom, men de planerna fick ställas in. Han är populärare än en rockstjärna, folk står med fåniga leenden och bara stirrar på honom. Vi hann ändå byta några ord innan han kastade sig i arbete.


Observera de lyckligt smajlande herrarna som står med sina kameror i beredskap.

Vi skulle fika med Tin och Rolf på eftermiddan, men det fanns inte en plats att få trots att vi försökte på samtliga restauranger både på mässan och på hotellet, så det fick bli snabbkaffe på deras hotellrum till slut.

Fjorton böcker blev skörden, så nu ser jag fram mot den kulna delen av hösten då jag läser och knaprar choklad med Rio bredvid mej!

1 kommentar:

Heidi sa...

Kul och kika in på er blogg. Ja Ernest är inte så lätt att träffa kan jag tro. Kul i alla fall att han blivit så populär. Jag försvarar honom jämt eftersom det klagas på honom en hel del. De är bara avudsjuka ju. Nu är det inte min man som klagar, han skulle bara våga ;-)
Kram