10 september 2010

Omplantering

Idag har jag ägnat flera timmar till att flytta över Hortensiaskotten till större krukor. Jag förväntar mej att de ska blomma rikligt nästa sommar.
Sen planterade jag om en hel del fina kaktéer som jag tänkte att flickorna i Sunne skulle ha som övningsobjekt. De blir inte särskilt ledsna om de inte får vatten så ofta (kaktéerna), men är bra att ha för inomhusmiljön.

Rio är inne i värsta matvägrarperioden. Jag vet inte om det är för att hon saknar sin Matte eller vad det kan vara, men nu börjar hon bli så tunn så jag matade henne igår. Det gick sådär, fick väl i henne en halv deciliter, men det kan hon ju inte leva på. Kanske ska byta foder...

Annars mår jag oväntat bra efter gårdagens födelsedagsfirande. Det kanske var tur att det inte fanns nån Remy Martin hemma... ^^

1 kommentar:

Victoria sa...

Det finns inga hundar som svälter ihjäl när de bor i en mysig familj som ger dem mat var dag och mycket klappar... Byt inte mat, hon kanske har lite majasjuka en stund. Söta kakteer förresten! ;D