22 mars 2012

Köp inte en Dacia!

Det här är min bil. Jag delar den med Lilla E. Hon kör den och tankar nån gång då och då. Jag sköter resten dvs tvättar. Jo, det har hänt att hon har tvättat bilen, men inte den här och lika bra är det för fanskapet, bilen alltså, faller ju isär bara man rör vid den. Den är cirka ett halvår gammal och borde hålla några år i alla fall.
Idag beslöt jag mig för att tvätta den invändigt. Dammsugaren släpades ut för att städa golven. Mattorna tvättades och solen sken.


Sen skulle ju alla lister torkas av och dörrarnas insidor putsas. I synnerhet nederst på dörren där jag har lärt mig att rosten gärna vill festa.

Där sitter såna här gummipluppar. Jag torkade noggrannt runt pluppen och då faller den naturligtvis ur. Det sitter två såna på varje dörr och båda föll ur en av dörrarna.

Det kan väl inte vara så svårt att få dit dem igen, tänkte jag, men tji fick hon! Jag höll på en kvart, blev arg och gick in för att ta en cigg och lugna ner mig. Provade igen. Kollade på en annan dörr hur de satt, men det hjälpte inte. Jag fick helt enkelt inte dit dem igen.

Jag vill ha tillbaka den gröna Skodan. Den var snäll och fin och skatten var betald så varför köpte jag en skitbil istället?

1 kommentar:

Victoria sa...

UUUhhhh. Jag vill inte ha nån bil alls....fy vad rädd jag blir av att läsa såna här skräckisar!