19 mars 2012

En händelserik och trevlig helg har det varit.
Tin och Karin kom över för att se en film om vars innehåll vi pratat om de senaste fem åren. Tin hade en citronmarängpaj och en flaska vin med sig. Pajen var helt himmelsk och tog snabbt slut.
Filmen heter "The Way" med Martin Sheen, för min del en riktig gråtfilm. Det tog ett bra tag innan jag samlat mig efteråt. Hej, ni i Kina, se den!

Herr B som varit på hockey och sett FBK förlora, tog Herr D med sig hem. Vi åt middag och planerade en begivenhet. Så mycket tok som då vällde fram har jag inte hört på länge! Visst drack vi vin till maten men inte i såna mängder att det gav upphov till de skrattattacker som bröt ut med anledning av bara ett ord. Jag kan tyvärr inte avslöja ordet här eftersom jag inte vet vem som läser den här bloggen, men tids nog kommer det att avslöjas med bilder.

På söndagen for Lilla E och jag till Bergvik på en liten shoppingtur. Det märktes tydligt att vi var ganska ensamma där för så folktomt är det bara dagarna före lön. Jag hittade ett par byxor för 50:- som kostat 499:- och de passade mig jättebra!
Lilla E hittade också två par byxor så resan var riktigt lyckad.
Efter lunch skjutsade Herr B henne till Sunne med cykeln påhängd på bilen. Nu när det är vår blir cykelturer bra för henne och jag får ha vår lilla röda bil hemmavid eftersom Herr B inte längre litar på SJ och tar Volvon till Stockholm.

För övrigt har jag fått känning av allergin och är konstant trött. Visst hjälper Aerus mot symtom men tröttheten råder den inte på.

Ha en bra måndag!

2 kommentarer:

Christian sa...

Vi vill se bilder!

Victoria sa...

Härligt! Den där pajen såg god ut också. :)