30 mars 2012

Karlskoga trätoffelfabrik

Igår gjorde vovvarna och jag en utflykt. Jag har under en längre tid funderat på att åka till trätoffelfabriken i Karlskoga och nu skulle det bli av.
Vi packade bilen med spyskydd, hushållspappersrulle och kvistar från vinrankan som Moster S ville ha och så anträdde vi resan mot i första hand Kyrksten.
Trots att jag körde så lugnt och försiktigt jag bara kunde så blev Rio åksjuk. Stackarn, hon som verkligen VILL följa med och åka bil och så blir det så här.

När vi fikat hos Moster S följde hon med in till Karlskoga för att guida mig till trätoffelfabriken.
Där fanns fotbeklädnader av alla slag. Mycket fina träskor, men också allt möjligt annat att trä på fötterna.
Jag med mina ankfötter har ju så svårt att hitta skor som inte klämmer men se det fixades där. De skulle tillverka ett par åt just mina fötter och inte kostade det nåt extra heller! Nice!
Sen var jag tvungen att prova de blå sandalerna som såg så läckra ut, och de passade perfekt. Mjuka och sköna med bra läst, det ska bli nåt att kliva ur och i i sommar.
Träskorna skulle bli färdiga på tisdag så eventuellt blir det en ny resa dit då, annars lovade Moster S att hämta dem.



Den här morgonen har jag börjat med att koka lite fikonmarmelad.
Igår kväll när jag skulle somna blev jag plötsligt sugen på chevréost med fikonmarmelad och eftersom jag hade torkade fikon i skafferiet gick jag ner i köket och blötlade dessa.
Så nu är det klart. Det blev inte mycket, men räcker till åtskilliga chevréfester.

Nu väntar vi hem herr B som tagit morgontåget från Stockholm.

Inga kommentarer: