28 mars 2012

Kremerad fisk

I morse gick jag ut för att elda skräpet som fanns i skottkärran innan det utlovade regnet kom.
Vovvarna sprang glatt omkring och skällde då och då på förbipasserande.
I skottkärran fanns en död fisk som Herr B tagit upp ur dammen. Varför la han den i skottkärran kan man undra? För att den skulle bli kremerad antar jag, eller att skottkärran stod närmast och man inte orkade gå till soptunnan. Ja, man kan spekulera hur mycket som helst över detta, men nu låg den i skottkärran och blev därmed kremerad.


Härom dagen var jag i diverse handelsträdgårdar och det här är en del av skörden. Idag måste jag fara ut och köpa mer jord för att plantera färdigt penseérna i krukor.
Herr B tycker att jag är larvig som köper jord, det finns ju hur mycket som helst i diverse högar i trädgården att ta av. Jag orkar inte längre förklara varför jag köper jord som är speciellt framtagen för krukor och urnor, jag bara gör det.

Medan jag står och håller liv i elden i tunnan hör jag ett plask från dammen och ser när jag vänder mig om, en dyngsur liten vovve kravla sig upp ur vattnet. Hoppas hon insåg att isen inte längre är kvar och att det är ganska kallt att ta sig ett dopp i dammen.
Hon darrade våldsamt när hon kom till mig och det blev till att gå in och få sig ett varmt bad.

En nybadad Meimei.

Ja, det var nog allt hittills för idag. Klockan är ju bara 10 så det hinner nog hända mer innan det är kvällen.

Inga kommentarer: