23 mars 2012

Grattis Linnéa!

Idag är det mitt första barnbarns födelsedag. Tjugo år! Smaka på det ni!
Den här bilden är väldigt beskrivande för hur hon är. Sprallig, rolig, sötare än socker och gillar att baka.
Hur hon hinner att plugga på KTH, gå på alla fester och dra till Paris och Barcelona bara för att det är kul, begriper jag inte. Men det är ju min begränsning.
Huvudsaken är att hon giller´t och att hon är glad och nöjd!

Det är en varm solig vårdag idag. Inte en kylig vind nånstans, inte ens vid älvkanten där vi på vår promenad mötte Irené, David med dottern Engla och hunden Labo den andre. Det blev lite prat om vädret och hundar innan vi gick vidare.

Här en bild som visar hur vintern ännu håller sitt grepp på andra sidan älven där solen inte kommer åt. På vår sida är det rena sommaren vid Lissasand och vovvarna älskar att springa runt i den mjuka sanden.

Jag har också ägnat lite tid till att rensa i mitt arbetsrum den här veckan. Då har jag inte undgått att lyssna på barnradion som sänder just vid den tiden jag är där. En mycket bra uppläsare har läst Ulf Starks bok "Ängeln och den blåa hästen". Hur bra som helst! Ängeln och Gud leker kurragömma och löser gåtor. Livet är okomplicerat tills Ängeln vill ha en blå häst vilket Gud naturligtvis fixar.
Boken kom ut 1997 och finns tyvärr inte kvar att köpa men jag ska ta mig en tur till biblioteket och kolla om den finns där för jag har missat ett par avsnitt och vill veta hur det går.
Själv har jag just läst ut Joyce Carol Oates "Lilla Himlafågel". Den var som väntat en välskriven och suggestiv bok med en oväntad upplösning. Så bra!

Nu väntar jag in Herr B så att helgen kan börja!

1 kommentar:

Victoria sa...

Ulf stark är bra!