21 mars 2012

Onsdag!

Nu har jag planterat chrysantemum i zinkbaljan och börjat snygga upp övriga växter i uterummet. Skotten som jag tog av fuchsian har tagit sig och tre nya fuchsior är planterade. Ska bli intressant att se vilken färg de får.

I morse när vi tog promenaden utefter älvkanten såg jag ett konstigt djur springa uppför slänten som en blixt. Den hade en vit rand utefter ryggen och var för övrigt svart. Tyvärr såg jag inte huvudet så jag kan inte säga hur stor den var egentligen. Katt? Nä, tror inte det, den var större än så. Vovvarna som sprang lösa var en bit efter mig men reagerade inte på doft när de kom till stället där djuret försvann.
När vi kom hem tog jag bilen och åkte till macken för en välbehövlig vårtvätt. En snäll farbror fällde in backspeglarna på bilen och sa åt mig att skruva bort antennen så den inte skulle gå av. Gulligt!
Sen for jag till däckverkstan för att beställa tid för byte till sommardäck. Det ordnades direkt och jag blev bjuden på en kopp choklad i väntan på att mina sommardäck skulle plockas fram.
Så nu är det också gjort och jag hoppas att vintern har vikt undan för gott om utifall Lilla E skulle behöva ta bilen till Sunne igen innan hon far på praktiken i Stockholm.

Ute är det nu strålande sol och +14 grader i skuggan. Lovely-lovely, som min syster skulle säga!
På radion pratas det om hudcancer så nu är det till att smörja in sig eller ta en Treo som nu är vetenskapligt bevisat att det motverkar cancer.
Och för ett antal år sen skulle man äta 6-8 skivor bröd om dagen och ägg var livsfarligt!

Säger som DiLeva: Vem ska man tro på....?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske det var en forshagaskunk! Undras om det finns
såna, måste googla! Kram från nyköping

Leila sa...

Jag funderade på en grävling men forshagaskunk låter mer troligt! ^^
Kram på er!

Anonym sa...

Det är för tidigt att byta däck. Det är inte april än. Det var en grävling

Leila sa...

Okej, jag byter väl tebax till vinterdäcken i morgon!

Victoria sa...

HAHAHAHAHAHAHA på både ombytningen och f-hagaskunken!!! Kanske du får kaffe o buull om du byter tebaka däkka? Här i Kina är det pisskallt och gråaktigt ute och jag slog av värmen helt och hållet samma dag som jag kom hem, du vet det finns inget mellanläge på värmen här i huset....gissa om det känns rått....går med sockor på. Tack för träningslägret på kyrkogatan!

Victoria sa...

HAHAHAHAHAHAH!! Dä änte april än!!! HAHAHAHA!!! --nytt uttryck!

Victoria sa...

Våga komma hem med påskris och tussilago före april....

Leila sa...

Skit oxå! Jag som tänkte ta hem lite ris idag, men får väl vänta med det. Dä änte april än!