31 januari 2013

Bästa TV-serien!


Min Vicky vet precis vad jag gillar. Tack min älskling för julklappen! "The Paradise" är den bästa teve-serien i mannaminne, inte sen "Systrarna Elliott" har jag sett nåt så bra som den här. Precis ALLT var bra i den, storyn, skådespelarna, miljön, kläderna och helheten.
Det var första säsongen, och den andra håller man på att spela in, läste jag efter att ha googlat. Men nu är jag ju så nyfiken på hur det ska gå för alla inblandade så jag beslöt att läsa boken.
Det var inte det lättaste att få tag på den. Inte i någon av nätbutikerna fanns den att köpa, så det var till att koppla vovvarna och gå med dem till biblioteket där jag inte varit ännu trots att vi numera har ett så fint bibliotek.
Den fanns inte där heller, men den vänliga kvinnan vid receptionen lovade att få hem den om cirka en vecka och det kan jag nog stå ut med att vänta på. På svenska heter den "Damernas Paradis" och utgavs 1927. Det ska bli kul att läsa sån där gammelsvenska som böcker skrevs på på den tiden.

Efter biblioteksbesöket traskade vi vidare till ICA för att hämta ett paket där. eleven.se heter en nätbutik som jag har handlat hos tidigare, och nu hittade jag min "Princess"-parfym där. Det slank naturligtvis med lite andra grejer också som är bra att ha.


Ute är det en strålande solig dag med +4 grader. Fåglarna kvittrar överallt och det känns som om vi vore inne i mars månad redan.

Där solen inte kommer åt är det en klafsig sörja på gångvägen och på andra ställen har snön försvunnit helt. Nu ska det tydligen bli minusgrader några dagar igen och då blir det garanterat läskigt halt.

I morgon är det februari och jag önskar att min Vicky kommer hem på lite husmorssemester!

Inga kommentarer: