03 november 2006

Kaffe...

Jaha, jag känner pressen på att posta något, och KAFFE var det enda jag kom på.
Jag är nämligen inte bara nikotinist utan också koffeinist. Till vardags gillar jag LöfbergsLila snabbkaffe, eftersom jag är både lat och bekväm. Det är ju mycket enklare att sätta på vattenkokaren än att pyssla med filter och sånt jox.
Bryggkaffe dricker jag helst hos Karin och Bengt, begriper dock inte varför deras bryggkaffe smakar bättre än andras! Jag vill inte ens ha min obligatoriska mjölkskvätt i det.
Kaffet som min kära svägerska bjuder på däremot, ligger i andra ändan av skalan så att säga...

Det bästa är dock Starbucks i Peking! Det är säkert inte bättre än andra Starbucks, men ritualen kring det är ju så speciellt.
Storasyster, Lillasyster och jag sätter oss i bilen för att göra en seriös shoppingronda på stan, men FÖRST till Starbucks. Sen är det Starbucks så snart vi passerar en. Och var säker på att Storasyster har koll på varenda Starbucks i hela stan.

Här hemma får Lillasyster och jag nöja oss med Wayne's Coffee, och det har blivit ett klart godkänt substitut till Starbucks när vi nu inte har något sånt i våra trakter.
Synd bara att inte Wayne's Coffee i Karlstad har fixat gasolvärmare till den mysiga gången där man kan sitta och kolla på folk och röka. Nu när det har blivit kallt skulle man lätt kunna sitta där eftersom det varken regnar eller snöar i gången, men kylan skulle hållas borta med just gasolvärmare.

nu går jag och tar mej en kopp...

Inga kommentarer: