02 november 2006

Lillasyster - Första inlägget!

Lillasyster tar bloggens oskuld. Tyvärr?
Det hela började med att... ja, jag vet inte riktigt var det började. Jag och Mamma har diskuterat sånt här innan. Mamma blir så lätt berörd av sånt på TV och i tidningar och basunerar ut sina åsikter i hela huset. Då brukar jag fråga henne, "Varför bloggar du inte om det?"
Diskussionen utvecklades och vi pratade om vad bra hon skulle vara på att skriva om hur man gör när man är mamma, när man föder barn och när man måste uppfostra dem och sånt. Hon har ju trots allt gjort det själv - tre gånger.

Idag kom det på tal igen. Jag har bloggat tidigare men ibland får jag såna där ryck. "Jag vill skriva om det här" eller "Jag vill att andra ska ta del av den här åsikten". Varför skulle vi inte kunna blogga tillsammans, min mamma och jag?
Vi spånade lite om det när vi satt på McDonalds och var onyttiga, och när vi kom hem så skapades namnet "Min mamma och jag."
Men, det är ju inte bara jag som skulle kunna kalla det "min mamma och jag". Storasyster och Storebror kom på tal och sen visste vi att vi var tvungna att värva dem. Självklart skulle vi göra en blogg tillsammans, det vore ju helt underbart, eftersom Storasyster och Storebror bor så långt bort och alla har så olika saker att skriva om.

Så nu är allt förberett.
Det är otroligt hur fort något kan förvandlas från planer till verklighet, om man bara tar tag i det.
Jag önskar att jag kunde göra sånt lite oftare XD

Nu får alla andra komma igång, det är lite awkward att skriva här ensam :/

Inga kommentarer: