04 november 2006

Tanter KAN alltså flyga.

Lite smålustigt.
En dag (iförrgår) var jag och Mamma på Bergvik för att shoppa lite. Efter det att vi blivit klara och var på väg ut från Maxi för att sedan fortsätta ut till bilen, så gick vi förbi cafeterian.
En av de som jobbade där gick fram till ett bord där det satt en äldre dam, med whatever damen hade beställt på en bricka. Hon satte ner den och då säger damen helt plötsligt;

"Tack. Du förstår, jag kan inte gå själv..."

Vi hann inte höra mer eftersom vi var på väg ut ur byggnaden, varav jag kläcker kommentaren för mig själv "Nähä, men hur kom du hit då?"
Sen kom jag och Mamma på att det egentligen var en ganska bra fråga. Hur kom hon till bordet där hon satt i första taget? Hur tog hon sig till disken för att beställa något?
Hur tog hon sig till Bergvik över huvud taget?
Hade hon någon slags assistent som övergav henne så fort de kom till cafeterian? Var rullatorn egentligen en elektrisk sparkbräda förklädd?
Eller kan tanter faktiskt flyga?

Tåls att funderas på.

1 kommentar:

Leila sa...

Tja... Ting kan ju flyga^^