07 februari 2009

Böcker och musik

Mycket bra bok!

Idag har herr B och jag varit på stan. Vi skulle titta på en soppterrin och tillhörande soppskålar. hittade inte just dom vi sökte, men det fanns annat som det brukar göra.
Det blev inga affärer gjorda, utan vi gick till Wayne's för en latte istället.
Där uppdaterade jag Herr B om de böcker han brukar köpa till mej på rekommendation av diverse "kunniga" läsare.
En del är väldigt bra, men de som inte är det, är ofta riktigt dåliga. De han köper på måfå är faktiskt bäst.
Just nu är jag hooked på författaren David Baldaccis böcker. Herr B köpte 'Kamelklubben' till mej för rätt länge sen av denne författare, och den visade sej vara den andra boken i en trilogi. Raskt köpte jag den första, 'Samlarna', och satte igång att läsa. Jättebra!
Därefter har jag plöjt flera andra av hans böcker och väntat på den tredje och sista delen i trilogin.

Från Wayne's till Akademibokhandeln är det inte många steg, så det blev vår nästa anhalt.
Och YAA! Den fanns! På pocket dessutom.
Nu lägger jag ner stickorna för ett tag och ägnar mej åt böcker i stället.

Ikväll ser vi på den första uttagningen till Melodifestivalen. Ser måttligt fram emot det då ingen av kvällens deltagare tillhör mina favoriter.
Shirley Clamp.... usch!

Go Lars Winnerbäck!

1 kommentar:

Victoria sa...

Är det inte många steg mellan waynes och bokhandeln så vill jag inte följa med...STEGA, STEGA , STEGA!!!