01 februari 2009

Hosta och barnbarn

En alltid glad Linnéa


Jomenvisst! Jag har gjort klar tröjan jag stickade på. Äntligen. Men inte blev den riktigt som jag tänkt mej, den heller, men jag ser den som ett första försök i leden av tröjor som ska produceras under mina 1001 listdagar.
TVn har slögått som ett sällskap åt både E och mej och som av en händelse slog Herr Bergqvist över till 'Landet Runt' precis som ett inslag om ett snowboardläger visades. Inget av intresse för oss förrän jag hör en bekant röst. När jag tittar upp ser jag mitt fantastiska barnbarn Linnéa bli intervjuad! Inte förvånande egentligen, hon är en sann snöflinga och alla former av snöaktiviteter är hennes gebit.
Ibland snörper det lite extra mycket i hjärtat av längtan efter alla barnbarnen, men eftersom jag har min E, är jag nöjd med att få se och höra av dem lite då och då.

För övrigt släpade Herr B hem nån typ av rethosta i fredags och smittade mej direkt. Till E: s stora irritation hostar vi ikapp framför TVn vilket inte uppskattas av nån av oss direkt.

Nu blir det nya upptåg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hon ser precis ut som vi har fantiserat om i nästan tjugofem år! Minns du när vi sa att Jocke skulle hitta en liten norrländska och göra fru av när han gjorde lumpen däruppe? Precis SÅ skulle hon se ut! Jag blir tårögd av förnöjsamhet. Vilken snöbakelse! Och vilka sierskor vi är!
/Vicky med migrän fortfarande...

Leila sa...

Jodu! och fler såna finns att få om man jobbar på... :P