05 februari 2009

Om Helen Sjöholm

Jag tycker att Helen Sjöholm är en fantastiskt duktig sångerska.
Jag har sett henne på scen och jag har sett henne i filmen 'Såsom i himmelen' där hon sjunger 'Gabriellas Sång' så jag blev rörd till tårar och jag har sett henne sjunga på TV i olika sammanhang.

Men idag är hon gäst hos Lotta Bromé på radion och jag häpnades! Var det verkligen Helen Sjöholm som satt där och pratade som om självaste Ingmar Bergman satt och regisserade? Så pompöst, inte i vad hon sa, utan HUR hon pratade. Med dom där små upprepningarna som Dramatenskådespelare gärna har för sig när dom ska vara övertydliga bara för att inte vi bönder skulle förstå dem annars.
Vid några tillfällen kom hon av sig och pratade som sig själv, lite snabbare och mer flytande med små fnissningar men måste ha kommit på sig själv med det och rättade genast upp sig i ledet igen.

Varför i hela fridens namn måste just sångerskor (t ex Carola) förstöra sin lite överjordiska image med att vara verbala katastrofer? Kan ingen säga åt dom?
Ingen förväntar sig väl att de som talar offentligt också måste börja sjunga offentligt, så varför detta?
Och OM kändisar nu absolut måste berätta om sitt liv, skriv en bok, vettja! Den skulle säkert vara mer inkomstbringande än dessa katastrofala intervjuer.

För övrigt: Go Lotta Bromé!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skäll inte på Helen Det säger jag bara

Anonym sa...

Jag stänger av när folk börjar tjöta.
/Victoria