08 februari 2009


Nu har jag gjort det igen! Senaste gången var säkert för trettio år sen.
Då gick jag med i en organisation som skulle stävja jakten på sälar, eller rättare sagt, förhindra att kutarna blev ihjälklubbade och flådda, många gånger utan att försäkra sig om att de var döda.
Bilderna på TV då stred mot allt förnuft och jag bara kände att: NÄÄÄ! Och vips var jag betalande medlem.

Nu råkade jag se en film om isbjörnsforskning i ryska ishavet som berörde mig nästan lika starkt, och vips är jag medlem hos WWF och stöder isbjörnarnas överlevnad.
Filmen var helt underbar (inga läskiga bilder, men ett tydligt budskap) och gick naturligtvis på nån betalkanal i stället för att visas på bästa sändningstid på Ettan eller Tvåan.

Nej, skräp som folk ska ringa in till och genom det sponsra ännu fler meningslösa program istället för att verkligen låta folk ta till sig ett projekt som de med glädje kan skänka pengar till, det finns inte i den hycklande världen där först nyheterna förkunnar att miljöhoten är värre än vi trott, för att direkt därefter gå vidare med Melodifestivalen...

Det skorrar just nu väldigt falskt i mina öron!

4 kommentarer:

August sa...

Du är ju med i WWF...

Anonym sa...

Hej lilla moster! Jag håller med dej ang isbjörnarna! Det är bara så mycket man vill stödja.
Jag har försökt att maila Victoria om vår ankomst (på avalonley adressen)men har inte fått något svar.
Har du då mer aktuell mailadress?

Bella

Anonym sa...

Bella, Vicky har bara den mail-adressen, skriv igen till henne. Ibland strular ju allt med internet där.
/Leila

Leila sa...

E, jag har rättat till det nu...