17 oktober 2009


En riktigt skön lördag har det varit idag!
Efter Rios och min morgonpromenad i det soliga och krispiga vädret åt vi frukost och gick ut i trädgården. jag krattade ihop äpplen igen och fick ihop tre kassar. Det lär säkert bli några kassar till innan alla har fallit ner.
Rio skuttade runt bland löven och var på ett riktigt bushumör. Hon knyckte äpplen för mej för att byta dem mot lite godis som hon vet att jag jämt har i fickan.
Sen upptäckte jag att hyacinterna från förra vintern hade fått knoppar, så dem planterade jag om i krukor och ställde dem i uterummet.

Efter en jättegod lunch som Herr B hade tillagat, for Lilla E och jag på bio och såg "Bröllopsfotografen". Den var hur bra som helst och Kjell Bergqvist gjorde en strålande roll som den avdankade skådespelaren Johnny Björk. Pölsa, eller Björn Starrin, som han egentligen heter var ju bara underbar som den värmlänning han är. Gå och se den!

Herr B föredrog att gå på hockey och fick se Färjestad vinna över Brynäs med 3-2. Det måste ha kännts skönt efter alla pinsamma förluster på sistone.

1 kommentar:

Christian sa...

Såg The ugly truth (Katerine Heigl, Gerard Butler(?))igår och den var mycket ugly. Se den inte! Den var så dålig att det var dom sämst spenderade timmarna i mitt liv...nästan.
/VK