30 oktober 2009

Rapport från ögonundersökningen


Då var vi tillbaka från utflykten till Kristinehamn.
Ögonläkaren droppade läskiga droppar i mina ögon, både bedövning och pupillvidgande. De senare var inget vidare eftersom det är strålande sol ute och det gör faktiskt riktigt ont att se ljus.
Han gjorde en grundlig undersökning och konstaterade att min ena lins hade blivit lite "disig", men det var inget att göra åt i nuläge. Den omtalade glaskroppslossningen var heller ingen big deal utan en mer naturlig följd av min höga ålder. DuH!

Cred ska i alla fall min gulliga optiker i Beijing ha för sina iakttagelser och mina perfekta glasögon.
Om någon vill besöka honom så har jag hans visitkort.

Nu ska jag ta en liten tupplur och hoppas att allt skit i mina ögon har gått ur om nån timme så att jag kan fungera normalt igen.

1 kommentar:

Victoria sa...

Jag ska komma ihåg mössa i år, speciellt på mina söner!