25 oktober 2009



Jaha, då var vi igång igen!
Herr B vill göra om köket. Han har tagit alla mått och gjort en ritning. Rio gillar tumstocken.
Jag har en vision om ett franskt eller italienskt lantkök. Rustikt med en tegelvägg och gasspis.
Ett jättestort bord i massiv ek på vilken man kan baka och bereda kulinariska högtider.

Vi for till IKEA och kollade skåpinredningar. De var väldigt fiffiga. Herr B gillar skarpt att skåp och lådor är självstängande. Han testade överallt.

Nu ska vi bara få tag på någon som ritar upp min vision, vilket kanske inte blir det enklaste.

Sen åkte vi till Plantagen och köpte lite ljung och sånt till krukorna på grindstolparna. Det blev riktigt höstfint när jag väl fått allt på plats.





Ute blåser det och löven faller i kaskader från min fina syrén. Hösten är så vemodigt vacker, poetisk, rent utav.

Undrar varför de inte säljer pumpor nånstans?! Är jag för tidigt ute, eller....

Inga kommentarer: