09 oktober 2009

Herr B tog också en promenad i morse


En strålande solig men lite kylig dag är det idag. Vi har börjat med de sista vinterförberedelserna i trädgården. Poolen kommer att täckas nu när som helst och trädgårdsmöblerna är undanstuvade.

På morgonpromenaden satte jag på mej stegräknaren för att se hur många steg vår timme tar. Det blev knappt 4000, men det är ju ett evigt stannande för kiss o bajs och allmän nosning, så det var ju i minsta laget för att det ska ge nåt.
Därför stegade jag iväg till banken på förmiddagen för att spä på stegantalet, och se där, då var jag uppe i drygt 7000! Mitt mål är att komma upp i 10 000 åtminstone ett par gånger i veckan, men är glad för att jag överhuvud taget kommer ut varje dag.

Igår köpte jag mej en ut-och-gå-med-hunden-kappa. En som går ner över ändan som jag oftast fryser om. Den är militärgrön med stora härliga fickor för bajspåsar och hundgodis. Den inköptes på Lindex, där jag även passade på att kolla in Fru Wiklunds designade kollektion. Jag älskade den! Åh, om man var lite yngre, lite längre, lite smalare! Jag skulle köpa massor!

Aja, nu är allt som det är, och jag gillar min nya kappa i alla fall.

Inga kommentarer: