06 oktober 2009


Jaha, där försvann en vecka igen!
Mycket har hänt, men ändå inget särskilt. Vi kämpar på med morgonpromenaderna. Ibland känns det jobbigt att ge sej ut i den frosttäckta världen, men när jag väl är ute, är det riktigt skönt och nog piggnar man till.

Vi har även haft den första sammankomsten i "Knitting Club". Jag bjöd på trattkantarellsoppa. Lilla E hade bakat chocolate chip cookies som var riktigt chokladiga. Mums!
Så mycket stickat blev det inte för min del i alla fall. Funderar fortfarande på vad jag ska variera mitt möss-stickande med. Var inne på Cosmos idag och tittade på mönster till tröjor, men hittatde inte nåt som jag har föreställt mej att jag vill sticka.
Får nog träna på ett par raggsockor i alla fall.

I söndags, som var Kanelbullens dag, kom Karin och Bengt med en påse bullar, vilket var väldigt trevligt eftersom jag inte hade bakat några. Vi bestämde oss för att gå på bio och se "Flickan Som Lekte Med Elden" på kvällen.
Och jodå, den var bra, om man bortser från en del riktigt dåliga insatser i form av innantilläsning från skådespelare som man förväntar sej mer av. Den som gjorde bäst ifrån sig, var Mikael Nyqvist. Noomi Rapace var inte lika lysande som i första filmen, men klarade sig med ett väl godkänt i alla fall.

I övrigt har jag höststädat mer skåp och lådor. Tyvärr har jag ju så svårt med att slänga saker fast jag har den intentionen, men ett och annat har fått lämna gemenskapen trots allt.

Nu ska jag navigera runt lite bland resebyråerna för att se om det blir nån julresa i år.

Inga kommentarer: