08 november 2009

Herr B i slapparposition lyssnandes på talbok


Igår var 'Knitting Club' ute på sin årliga utflykt. Den här gången åkte vi till julmarknaden i Rottneros i gråvädret.
Vi blev anvisade en parkeringsplats ute på en leråker, och därifrån fick vi gå en bra bit till marknadsplatsen. Gissa hur vi såg ut om fötterna?!
Det var ganska mycket folk överallt, men vi lyckades hålla ihop ganska bra ändå.
Det fanns stånd både ute och inne i stora ladulängor. Doften av mat blandat med röken från små vedkasar som stod lite överallt och brann, gjorde allt så himla mysigt trots att det var så trist väder.
Vi shoppade loss ganska rejält. Jag köpte ett ullpannband med små prickar, de andra köpte sig mössor.
Sen blev det bland annat höga handstöpta ljus, vinbärsglögg, ett par vita handledsvärmare i fårskinn till Lilla E, fårskinnspill till vårt årliga julpyssel och så Enbärsmust till Herr B.


När vi kom hem med tomma plånböcker fem timmar senare var alla ganska trötta.

På kvällen åkte Lilla E till Högboda och Herr B och jag slötittade på TV.
När vi skulle gå och sova kände jag att jag var tvungen att skriva några rader för att hålla kvoten uppe, så det blev datorn istället för sängen tills jag vissnade ihop.

Idag är det Fars Dag och Lilla E har gjort en Cappucinotårta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Lär mammma att skriva på din blogg./Lita