04 november 2009


Jahapp, då har NaNoWriMo börjat igen!
Jag har svårt att fatta att det har gått ett helt år sen sist, men så är det. I år skriver jag ren och skär påhitt.
Förra året tog jag mig vatten över huvudet och trodde att min släktkrönika skulle bli ett epos, men när den info som jag blev utlovad både här och där aldrig dök upp, trots mina påminnelser, blev det inte mycket mer än pannkaka av alltihop.
Det finns ju kvar naturligtvis, och om jag får mer uppgifter så fortsätter jag kronologin där det glappar.

Men nu till årets tangentnötning. Jag hade en idé, precis som Sickan. Jag hade personer och miljöer och en vag handling också klar när startskottet gick.
Sen visade det sig ganska snart att alla inblandade levde liv utanför mina ramar, så nu följer jag bara med och skriver för glatta livet om nya platser och händelser som jag halkar in på. Det är faktiskt skitroligt!

Jag håller uppe skrivmålen för dagen, och har faktiskt i nuläge en hel dag tillgodo. Kan vara bra att ha om det dyker upp nåt annat man vill/måste göra.

1 kommentar:

Christian sa...

Av någon anledning uppdateras inte din länk på min sida varför jag släpat efter med att läsa! Kämpa på i alla fall!