26 november 2009


Tyvärr hinner jag inte med att blogga sådär regelbundet som jag skulle önska.
När jag sitter vid datorn skriver jag på min bok och lyssnar på Mozart genom Spotify som jag tycker är det bästa som hänt på länge.
Jag störs inte nämnvärt av reklamen, men en del inslag blir lite tröttsamma genom sin upprepning.

Min tramsiga bok fortskrider planenligt, jag är faktiskt ett par tusen ord före tidsramen och det är ju bra med tanke på att jag kan ta ledigt när det behövs utan att få panik.

Idag är det åtta grader varmt och solsken. Min tallkottkörtel uppskattar det väldigt mycket känns det som.
Annat som jag uppskattar väldigt mycket är de sällsynta telefonsamtalen från Prinsessan i Beijing, och idag ringde hon.
Hon hade mycket på hjärtat, en del dråpliga saker och en del ännu dråpligare.
Man kan inte säga annat än att inte verkar hon ha det långtråkigt där borta...

Annars har jag märkt att folk redan börjat julpynta i hemmen. Stjärnor och ljusstakar lyser i fönstren när Rio och jag vandrar ute i mörkret på morgnarna, jag kanske också skulle...
Nä, jag väntar tills Herr B kommer hem, han är bra på sånt.

I kväll kommer Knitting Club hit. Vi ska ha vår pysselkväll och göra småtomtar. Tyvärr kommer inte Lilla E att delta eftersom hon ska repa.
Vi skulle nog behöva hennes kreativitet och förmåga att lösa problem, men vi får försöka klara oss ändå.

Inga kommentarer: