06 november 2009


Vill ha såna här regnstövlar!


Snön som föll så vackert igår är nu helt borta, och ute är det ösregn istället. Nån plusgrad, och sådär mysigt halvmörkt så man måste tända lampor.
Maggan ringde och ställde in promenaden. Jag förstår att det inte är så kul att ta rätt på TRE dyngsura leriga hundar innan man ska till jobbet, det tar ju lite tid.

Men Rio och jag mattas inte. Jag tog på henne regnkappan som jag köpte i Beijing och själv draperade jag mej i regncapen som Herr B köpte i Dalhalla i somras. Den var superbra, och jag blev bara lite blöt om knäna.
Vad Rio tyckte finns att läsa på hennes blog.
Vi gick till Åsmyra och runt den vägen. En enda hundägare till hade vågat sej ut i ruskvädret på den timman vi var ute.
När vi kom hem såg jag nyttan av Rios regnkappa. Hon var bara lerig om tassarna och blöt om huvudet och svansen. Däremot var regnstället lerigt, men det var lätt att skölja av.

Härnäst blir det en tur till stan där Lilla E ska ha en körlektion och sen fortsätter jag att skriva.

Ikväll har Herr B utlovat fredagsmys!

Inga kommentarer: