26 augusti 2012

Det stora kalaset!

Mycket kräftor hade Herr B inhandlat. Inte bara frysta från Kina, utan också svenska nyfångade flodkräftor.
Jag kokade en ny lag till de frysta, och måste säga att det lönar sig att göra det.

 Fru Grohp bakade bröd till festen och Lilla V gjorde chokladsufflé till dessert. Den avnjöts med bär, vispgrädde och chokladsås. Himmelskt gott förstås!


Joachim hade gjort ett besök på fågelstationen på Hammarö och tyckte det var en bra utflykt med många fina pippin att beskåda.

Lilla V gav sitt sötaste leende när farmor ville ha en bild till faster, så håll till godo med den här!

Ja, och så blev det fest till slut. Vi hade dekorerat hela uterummet med kräftlyktor och körde med hela arsenalen av haklappar, hattar och snapsvisor från julen 2008.


Gott var det och en riktig fest blev det! Vi tackar särskilt Vicky som hade gjort den goda västerbottenostpajen.

Och till slut var det såhär kul! Det var inte så farligt som det ser ut. Alla som känner syskonen Baudelaire vet att de gärna överdriver vissa situationer. ^^

Jag själv skulle nog ha gett tusan i cognacen till kaffet för idag har det varit en däven dag. Men å andra sidan stannade jag uppe när alla andra gått och lagt sig och diskade och städade till halv två, så det så!






2 kommentarer:

Victoria sa...

Ni verkar ha haft en trevlig helg tillsammans och jag lider av att se bilderna samtidigt som jag njuter av dem! Det är så kul att se allihop, men jag saknade Linnea, var hon inte med?

Leila sa...

Vi saknade oxå Linnéa. Hon hade fullt upp med nollningen på KTH :(