31 augusti 2012

Byxor och lite annat

 Det här är en av byxorna som Maria sydde till mig. Det hanns inte med några applikationer, men fickorna och byxmuddarna fick glada dekorationsband och det räcker ju. Alla byxor behöver inte se likadana ut.
Så här ser originalbyxorna ut:

Jag gillar dem högt och har dem på mig i tid och otid. Men nu har Rio börjat fälla så färgen är lite otacksam och det går åt en hel del klädvårdsrullar så fort jag ska gå utanför dörren.
Därför blir det de här byxorna som får bli favoriter ett tag framåt:


Hundhåren blir inte lika framträdande mot den här färgen. Dessutom måste jag poängtera att bilderna inte alls gör byxorna rättvisa, men det får jag skylla på fotografen som tar bilder i en vinkel där mina ben ser lika långa som breda ut.

Nu till nåt helt annat.
Syster Maria är ju lite av en hälsofreak. Inte för att hon sportar eller så, men för att hon lever sunt utan några som helst droger såsom nikotin och alkohol.
Däremot använder hon hälsokostpreparat som hon pratade sig varm över. Hon fick mig att prova ett preparat som skulle vara så himla bra mot alla sorts krämpor som man inte ens visste att man hade. Det skulle börja hetta och rodna där man hade problem för just dit söker sig det verksamma ämnet i preparatet.
Hur mycket jag än väntade på effekt, uteblev det.
Det kan ta lite tid eftersom det här är första dosen, trodde Maria.
På natten vaknade jag av ett migränanfall, jag som inte har haft migrän på säkert sju år eller så.
Jag mådde illa, huvudet värkte så jag knappt vågade röra mig men stapplade ner i köket och fick i mig en Treo comp. Sen låg jag och bara väntade på att effekten av den skulle döva smärtan så jag skulle få sova. På morgonen när jag vaknade var det värsta över, men efter att ha släppt ut hundarna på morgonkiss, blev det sängen igen. Jag sov mig igenom hela gårdagen och bestämde mig för att aldrig mer testa några hälsopreparat!
Idag har jag ätit tårta :D



2 kommentarer:

Victoria sa...

Drack du inte kaffe? ;O
Skämt o sido, vad läskigt att den kära vännen kom på besök efter lite hälsopreparatstest! Bättre du lyssnar på vad din kropp vill efter alla år, jag menar vill den ha tårta, treo och cigg, så ge den det då!
Kram stackars dig, hoppas du mår bra igen

Leila sa...

Hahaha! Klart jag tog en kopp kaffe på morgonen, det var nog det som gjorde att jag återhämtade mig så snabbt ;P
Nu mår jag bra igen och tänker så fortsätta! Kram <3