29 augusti 2012

Sunny day!










Härom dagen var ju Herr B och jag i Hynboholm. Herr B och Herr M var naturligtvis tvungna att visa varandra hur bra deras mobiler kunde ta panoramakort. Ovanstående bild är tagen av Herr M och jag tror han vann.

För en stund sen åkte Maria iväg i sin lilla husbil. Vi har haft ett par supertrevliga dagar. Det blev TRE par mongoliska byxor i olika färger som hon hann att sy under tiden som vi ventilerade det mesta mellan himmel och jord.
Det roligaste är att byxorna inte alls är vad hon skulle köpa eller ens reflektera över att sätta på sig. Men när alla var färdiga ville hon ändå prova ett par för att bara känna hur de kändes. Hon blev stormförtjust och provade alla, inklusive originalbyxorna. De satt jättesnyggt på henne och hon ville knappt ta av sig dem.
Nu är vi så inspirerade att sy ännu fler. Tyvärr finns det inte nåt mer lämpligt tyg i mina gömmor, så självklart kom suget efter att åka till tygis för att handla!
Vi konstaterade att vilken smak eller inställning man än har om byxor, så skulle nog de flesta kunna tänka sig att ha ett par mongolbyxor att bara gå hemma och mysa i.
Kanske att det blir en liten produktion av dem eftersom de tydligen är i "one-size-fits-all".
Dessutom måste väl det förskräckliga leggingmodet vara på upphällning när folk inser hur jämmerligt det ser ut med de olika kroppsformer som är inklämda i dessa missklädsamma plagg.

Dagens husmorstips:
Bort med bananflugorna: Är du också en av dem som drabbats av bananflugor? Fyll ett glas med öl och sätt på plast med små hål i. Flugorna kommer att krypa in allteftersom och drunkna.

Enkelt  tips som dessutom fungerar!


Igår regnade det mest hela dagen och idag är det en varm och fin sommardag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan man få beställa ett par mongolbyxor? Precis vad jag behöver för att kunna slappna av!! Please??
kramar från Eva i Nyköping som reser sig igen!

Victoria sa...

Mongolbyxor är det skönaste som finns och hänga i! Just nu är det tyvärr alldeles för varmt att dra på sig dem här. Jag har både lite piratkorta och lite längre modell. Kinablus till det och jag ser ut som helkonverterad kines. Trettiotvå grader och fuktigt som i ett växthus! Men jag klagar inte! I like!