03 augusti 2012

Ny utflykt


Idag gick utflykten till Molkom. Enligt tips från vänner skulle det finnas en fin antikaffär där, och den ville jag kolla förstås. Den fina storken i brons blev jag förtjust i, men med en koll på prislappen fick den stå kvar.
Allt var väldigt fint i affären, och mycket att titta på, bland annat den här urtjusiga lampan för 60 000:-



När vi botaniserat klart och konstaterat att vi inte hade plånbok med oss för det vi ville ha, for vi till ett riktigt hak för att få oss lite lunch.


Jag kan tänka mig att man kan hitta såna här ställen i sunkiga småstadshålor i USA och så i Värmland såklart. Inredningen kan säkert skrämma iväg en och annan genomresande men innehavaren var en trevlig och serviceminded kille.
Och maten var helt okej! Grekiska köttfärsbiffar med världens godaste tzatziki, en fräsch salladsbuffé och kaffe för 75:-, ett fynd!

Sen gick färden vidare till Lakene Ostgård som ligger mitt i ingenstans. Herr B hittade dit ändå. Han hade laddat ner en app (!) med alla gårdsbutiker i Värmland, och nu var vi som sagt här.


På gårdsplanen fanns en inhägnad med ursöta små killingar som hade kaniner som kompisar.
Inne i butiken provsmakade vi på en massa spännande ostar och köpte en smaksatt med ramslök som jag tyckte var jättegod. Butiken hade också hemgjord glass vilken vi naturligtvis skulle smaska på. Min marängglass var helt underbar med lite smak av kola.

Ute är det fortfarande en kvalmig värme och åskmolnen vill inte riktigt dra härifrån. Nu har det åskat så mycket i över en vecka att Rio börjar vänja sig. Visst lystrar hon när det mullrar, men igår natt låg hon i alla fall kvar på min arm. Meimei ligger tryggt på rygg med benen i vädret och låter sig inte störas i sin skönhetssömn av lite muller.

I morgon blir det en ny utflykt!.

1 kommentar:

Victoria sa...

Jasså, nu gör ni mysiga utflykter minsann! Jag vill också med! Det ser jättekul ut!