07 augusti 2012

Regnig tisdag

!

Idag blev det till att koka lite fikonmarmelad medan Herr B gjorde ett besök på ögonkliniken.
Vi köpte ju getost på en av våra utflykter, och då bara måste man ha lite fikonmarmelad till den. Jag smaksatte marmeladen med lite ingefära som ska vara så nyttigt. Det blev ännu ett experiment som föll väl ut.

Igår kom vår nya diskmaskin inrullandes med hjälp av två beskäftiga montörer. Det kommer att ta 2 timmar och tio minuter att köra en disk, informerades jag om. WTF! Det skulle vara av energisparskäl. Det klingar lite falskt i mina öron, att det ska ta sån tid att ha igång en eldriven maskin och ändå spara energi.
Jag tror jag fortsätter att diska för hand.

På kvällen åkte Herr B och jag till Drott för att mumsa på räkmacka. Herr och Fru D anslöt med sonen. Lilla Annika som var vår servitris för kvällen, var proffsig och lika glad som alltid.
Unge herr D skall nu vidare och köra stora skepp på haven men på en fråga om vad han helst ville göra i framtiden, var det inte en vitklädd kapten på ett kryssningsfartyg som hägrade. Nej, jättetankers verkade vara det som var mest spännande.

Annars har den här dagen hittills mest bestått av regnskurar, så nu blir det lite OS att ta eftermiddagsluren till.

1 kommentar:

Victoria sa...

Herregud vad gott med fikonmarmelad! Getost kan vara lite svårt att få tag i här i Beijjan, ena dagen finns det gott om det och nästa dagen när man verkligen vill ha så är det slut och kommer inte förrän om två månader typ...