24 augusti 2008

Amis ankomst!

Sådärja! Nu är hon här vår Ami från Japan.
E och jag åkte till stationen i Karlstad för att hämta henne i eftermiddags. Vi träffade de andra värdfamiljerna som var ganska spända på sina studenters ankomst. När tåget kom in verkade det ha varit fullsatt men snart så hade alla hittat sina studenter, utom vi.
Men det visade sej att dom inte fått platser i samma vagn, så Ami hade suttit längst bak.
Hon kom dragande på en jätteväska och några bagar, en förtjusande söt varelse som man inte kan titta sej mätt på! E lägger säkert ut en bild på henne på sin blogg.

Vi satte oss i bilen för hemfärd, E körde från Färjestad eftersom jag har problem med att köra med min rygg. Hon klarar det galant!

Väl hemma gick vi en runda i huset och Ami fick packa upp medan jag lagade köttfärspaj, vilket hon snart kunde uttala utan problem. Maten tycktes smaka bra och efter det blev det presentutdelning! Både E och jag fick små söta japanska gåvor och vi hade riktigt trevligt.

Vi har gått igenom lite basics med henne, och jag tror att det kommer att bli bra med det mesta.
Nu sitter hon och mejlar till sin mor.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: