31 augusti 2008

En slapp weekend

Helgen har varit ganska slapp... På lördagen försökte jag göra en insats i trädgården, men gav upp ganska snart för att ryggen protesterade vilt. Så det blev värmedyna i sängen med en god bok istället. Ami och Elisabeth bakade chokladrutor.
På kvällen skulle Larsa och jag se Europa-premiären av musikalen "Spring Awakening". Den var väl inte särskilt imponerande vad det gällde handlingen, däremot var musiken och sångarna klart godkända. Publiken bjöds på ett glas premiär-vin och det var ju festligt!

Efter föreställningen tog vi vägen om Karin och Bengt, där Tin och Rolf var, och där blev vi sittandes vid god mat och dryck fram till 1-tiden.

Söndagen var för min del lite seg, men Larsa som hade druckit vatten hela föregående kväll och var fräsch och nyter, drog till stan med tjejerna där de åt lunch och shoppade lite. På kvällen lagade jag fläskkotletter med löksås som alla gillade, till och med Sota.
Efter maten röjde E och Ami i köket och sen såg vi den tecknade filmen *Horton*, som vi gillade skarpt!

Mer senare...

1 kommentar:

Victoria sa...

ÅÅÅH! Jag vill också se Horton med mina bästisar! snyft...