19 oktober 2008

Beatles for ever!


Mitt allra första Beatles-album, köpt för min första lön.


Lördagen var en alltigenom väldigt trevlig dag!
Halv tio samlades 'Knitting Club' inklusive E och Ami för att åka till Fryksta Keramik. Vi skulle göra tomtekroppar i lera.
Det var inte det enklaste, men med lite handledning fattade vi hur det skulle gå till. Det kavlades och limmades med vinäger, och det rullades huvuden och näsor.
Man kan väl säja att tomtarna blev väldigt personliga i sina skepnader, men om de blev bra får man veta efter bränningen. För om man har fått in luft i leran så spricker det tydligen under bränningen och det vet man ju inte förrän efteråt.
I alla fall så var det jättekul att få prova på det hela. Efteråt satt vi ute i keramikverkstans trädgård och fikade i höstsolen. Det var Anne och Lena som hade tagit med sej kaffe och goda bullar. Mycket trevligt initiativ, tyckte vi alla!

Väl hemma igen hade Larsa lagat en jättegod lunch. Han är en riktig pärla i mångt och mycket!
Efter lunchen övningskörde E till Boda med Larsa, där hon och hennes kompis Jossan skulle spela Zelda hela natten. E tog med sej en bit av den himmelska tårtan som hon och Lill-Hanna hade bakat på fredagkvällen.

När Larsa kom tillbaka var det dags att åka till LLA. Färjestad skulle möta serieledarna Brynäs så det ville vi ju inte missa. Ami följde glatt med på hockeyn, hon till och med sa att hon gillar det!
Efter andra perioden ledde vi med 3-0 och läget såg stabilt ut, så vi åkte hem för att se sista perioden för att direkt därefter åka iväg till Tin och Rolf för den stora Beatles-nostalgi-uppföljar-festen.
Den blev livad och glad må jag säja! Maten var jättegod; gulaschsoppa med härliga vitlöksbrön och inlagda päron med grädde smaksatt av choklad och krossade polkagrisar! En hit!
Vinet flödade som vanligt vid dessa sammankomster, men jag hade bestämt mej för att köra, så det blev ett antal glas med isvatten för min del.
Snart kom det fram två gitarrer och eftersom vi hade två proffsmusiker med i sällskapet blev det sång och musik resten av kvällen.
Det skulle naturligtvis vara Beatles för hela slanten, men allteftersom kvällen led och man upptäckte att texterna inte längre satt som de skulle, övergicks det till frälsarsånger, och då tyckte jag att det var dags att tacka för oss.
En alltigenom rolig kväll var det, och efter att ha skjutsat hem vänner till Romstad, var det skönt att komma hem och sova.

1 kommentar:

Victoria sa...

Det låter som en helfestlig helg! Beatlesfest! Vad kul!!
Jag låter mig inspireras och skall nog dra igång en sån fest också här i Legend. Skall bara tänka ut ett helrätt musiktema först. Roligt! Det blir lite musik-frågesport och så blir det kanske bildgåtor! Ja, så får det bli!! :P
Själv låg jag sömnlös hela lördagnatten och undrade vad jag gett mig inpå som fixat impuls-resa till Xián på söndag med halva SonyE-gänget.
Vi fick en kanontrevlig söndagsutflykt. Allt stämde och jag sov som en bebis, helt drömlöst hela natten till måndag, något jag inte gjort på länge, länge. YESSSS!