05 oktober 2008

Fläskkotletter


Det blev fläskkotletter med löksås till lunch. E bakade en kladdkaka medan jag fixade maten och Ami plockade med disken och dukade fram. I kväll är det hennes tur att laga mat. Förra söndagen lagade hon en jättegod japansk gryta.

Nu ska jag städa klart min garderob vars innehåll jag drog ut i morse. Solen skiner och det blåser lite så det passar bra att vädra kläder nu.
Nattens storm höll mej vaken en hel del och när vinden lyckades slita upp fönstret som jag alltid har lite på glänt, då var det inte särskilt mysigt.

Sen ska jag försöka förbereda lite inför morgondagens svenskalektion, fast egentligen skulle man ta en långpromenad...

3 kommentarer:

Christian sa...

Japansk mat är gott! Shabu, shabu kanske ni skulle prova?

Anonym sa...

Ta du Sota med dej och gå på promenad istället

Leila sa...

E tog Sota med sej till ICA ;P